Els treballadors i les treballadores de Cemusa inicien demà una vaga contra la decisió d’acomiadar el 80% de la plantilla

El passat 4 de març la direcció de CEMUSA, empresa de mobiliari urbà que fins al mes de novembre pertanyia al grup d’empreses FCC i que va ser comprada pel grup JCDecaux, va presentar la documentació amb què intenta justificar un acomiadament col·lectiu, basat en raons econòmiques, organitzatives i productives. Aquest expedient afectaria 245 dels 309 treballadors de CEMUSA; és a dir, el 80% de la plantilla. A Catalunya, significa acabar amb els 31 llocs de treball amb què l’empresa hi compta.

La direcció ha manifestat la seva intenció de fer fora la plantilla de CEMUSA i subcontractar aquesta tasca –perquè el volum de feina continuarà sent el mateix- a la pròpia JCDecaux. Per al nostre sindicat, aquesta mesura no és només qüestionable jurídicament, sinó sobretot èticament. I, per descomptat, significa una precarització de les condicions laborals.

L’empresa en cap moment ha plantejat la possibilitat de renegociar els cànons amb els ajuntaments i la restat d’entitats, cosa que suposa un autèntic problema econòmic per a CEMUSA, així com altres possibilitats, com dur a terme un estalvi de despeses en altres àrees, o l’augment que significarà en vendes la unificació dels circuits publicitaris d’ambdues companyies.

Tots els treballadors de CEMUSA de tots els centres de l’Estat consideren aquest nombre d’acomiadaments  suposen la liquidació de l’empresa. Un atac brutal contra una plantilla que duu molts anys –fins i tot 25 anys, en alguns casos- exercint la seva feina amb professionalitat i rigor, i que no és culpable de la situació econòmica generada pels que dirigeixen CEMUSA, ni de l’ambició empresarial de JCDecaux.

Per aquesta raó, els treballadors i les treballadores han aprovat, en assemblees celebrades als diferents centres, un calendari de vagues que s’iniciarà demà, 15 de març, i que tindran lloc tots els dimarts i dimecres –dies de fixació de cartells- per mostrar el nostre rebuig a la mesura brutal i desproporcionada que volen dur a terme JCDecaux i CEMUSA.