Els treballadors i les treballadores de Metro i Autobusos de Barcelona, en lluita

Des de fa dues setmanes, quan es van donar a conèixer les mesures de contenció de la despesa previstes per TMB i que afecten durament la plantilla tant de Metro com de Autobusos de Barcelona, els dos Comitès d’Empresa, amb la unió de tots els sindicats que els componen, van iniciar una sèrie d’accions per tal d’explicar als treballadors i les treballadores quina és la situació i prendre decisions conjuntament sobre que fer.

El 12 de gener es va celebrar una assemblea que va ser multitudinària,  on va quedar clara  la postura dels treballadors i treballadores; unió de tots els sindicats representats al Comitè i oposició rotunda a les 12 mesures plantejades per l’empresa i a cap mena de negociació. El dia 16 de gener,  tal com s’havia decidit en assemblea, es van concentrar a Santa Eulalia i des d’allà van marxar pacíficament fins a la plaça Sant Jaume, on van demanar reunir-se amb el President de TMB, Joaquim Forn, que no els va rebre. La intenció de l’empresa, desconvocant la reunió del Comitè programada per aquell dia, era intentar desactivar la concentració dels treballadors, però no ho van aconseguir, ja que la gran assistència de companys i companyes va deixar palès el suport de la plantilla al Comitè i va demostrar als polítics i a la Direcció el ferm rebuig a ERES i retallades. La següent acció empresa va ser la redacció d’un escrit dirigit a l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, entregat el matí del dimecres 18 de gener pels representants dels Comitès d’ambdues empreses. A la tarda, més de 1000 treballadors i treballadores de Metro i Autobús es van adherir a la manifestació convocada pels sindicats IAC, UGT i CCOO en contra de les retallades als serveis públics i en defensa dels drets dels empleats de la funció pública. La propera acció programada és una concentració/assemblea conjunta de Metro i Autobusos el proper dijous 26 de gener. Properament una anunciarem la hora i el lloc.