Els treballadors i treballadores de l’hostaleria de Barcelona es manifesten per reclamar que es dignifiqui la seva professió

hosteleriaDe la Font de Canaletes fins a la plaça Sant Jaume, acompanyats pel secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez

El sector d’Hostaleria i Turisme de la UGT de Catalunya ha convocat per a demà, dijous 6 d’agost,  a les 11 hores, una manifestació per reclamar unes millors condicions laborals per als treballadors i les treballadores del sector a Barcelona.

Barcelona és un dels principals destinacions turístiques del món. El volum de negoci generat pel turisme suposa el 15% del PIB de la ciutat. No és de rebut, al nostre entendre, que els treballadors i les treballadores d’aquest sector clau desenvolupin la seva tasca en condicions molt precàries i amb salaris que, en moltes ocasions, superen per poc el salari mínim interprofessional. L’habitual pràctica de l’externalització o outsourcing no ha fet més que explotar encara més aquestes pèssimes condicions, generant competència deslleial.

La manifestació, amb el secretari general de la UGT de Catalunya,Josep M. Àlvarez, al capdavant;  anirà de la Font de Canaletes fins a la Plaça Sant Jaume, on els manifestants lliuraran als representants de l’Ajuntament de Barcelona un manifest amb les seves reivindicacions.