Els treballadors i les treballadores de Nissan es concentraran demà davant el Parlament de Catalunya per exigir el manteniment de l’activitat a les plantes catalanes

Font: ACN. Manifestació de treballadors de Nissan tallant l’avinguda Diagonal el 4 de febrer del 2020nissan

Els treballadors i les treballadores de Nissan es concentraran demà dijous, 5 de març, a les 18 h, davant del Parlament de Catalunya per exigir que el govern faci tots els esforços necessaris perquè es pugui garantir el manteniment de l’activitat i el futur dels llocs de treball de Nissan a Catalunya.

Ahir dimarts els comitès d’empresa de Nissan es van reunir amb la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani. En la reunió es va comunicar que s’ha preparat un pla per presentar a la directiva de la multinacional japonesa amb la intenció de fer atractiva la continuïtat de les plantes a Catalunya i l’Estat.

Des de la UGT FICA de Catalunya i la secció sindical de la UGT FICA a Nissan valorem positivament poder ser partícips d’aquestes negociacions i ens satisfà que aquesta reunió torni a posar les plantes a Barcelona al centre del pla de futur de la companyia. Cal aprofitar l’experiència de Nissan en mobilitat i en la fabricació de vehicles elèctrics, així com la manipulació i el muntatge de bateries.

Seguim reclamant un pla industrial que garanteixi la viabilitat de les plantes de Nissan a Barcelona, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca, i que garanteixi el futur dels llocs de treball, tant de les plantes en qüestió com de les empreses proveïdores: unes 25.000 famílies depenen del treball generat per Nissan a les plantes catalanes.