Els treballadors del transport sanitari ratifiquen el preacord de dissabte entre sindicats i patronal

ambulanciaEls treballadors i les treballadors del sector del Transport Sanitari han ratificat el preacord a què van arribar dissabte els sindicats UGT de Catalunya, USOC i CCOO i la patronal ACEA, mitjançant les assemblees que s’han realitzat als centres de treball durant aquests quatre dies. El resultat ha estat el següent:

Total vots: 2.518
SÍ: 1.520 vots
NO: 931 vots
Blanc: 38 vots
Nuls: 29 vots

D’aquesta manera, avui els sindicats i la patronal han ratificat el preacord i s’ha desconvocat la vaga prevista al sector del 22 al 25 de novembre.

Des de la UGT de Catalunya considerem que aquest acord és un pacte d’estabilitat laboral per al sector, amb els següent punts principals:

• La rebaixa salarial del 9,2% que les empreses estan aplicant unilateralment des del mes de juliol es reduiria a un 3,5%.
  • La nòmina del mes de novembre es cobraria sencera.
  • Les 20 hores/any de formació a què fins ara tenien dret els treballadors passarien a ser obligatòries, fora d’horari laboral i no remunerades.  A canvi, la formació haurà d’estar dirigida a obtenir el Grau Mig de Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), implementat per l’Administració fa només un parell d’anys.
  • El conveni col·lectiu, amb aquestes condicions, quedaria prorrogar fins al 31 de desembre de 2017.
  • Acotament de la proporció per plantilla del personal amb contracte de pràctiques, que cobren fins a un 60% menys i no generen antiguitat fins als 2 anys. Si s’aprovés el preacord, la proporció hauria de quedar fixada abans de finalitzar aquest any.