En 2 anys s’han perdut 7.000 autònoms del comerç a Catalunya, la meitat del total estatal

supermercat.jpg
La CTAC-UGT de Catalunya alerta que aquesta dramàtica situació s’agreujarà si el Govern tira endavant la mesura d’horaris comercials

La CTAC-UGT de Catalunya alerta que la mesura de liberalitzar els horaris comercials en benefici de la patronal de les grans superfícies, proposada ahir pel president del govern, José Luis Rodríguez Zapatero, acabarà amb el nostre model de negoci. Des de la CTAC-UGT de Catalunya recordem que més de 15.000 professionals autònoms del comerç s’han donat de baixa en els registres de la Seguretat Social en els darrers dos anys, dels quals, uns 7.000 a Catalunya.

Tanmateix, des de la CTAC-UGT de Catalunya temem que la tendència continuïi si es manté l’estancament de les vendes en els propers mesos. Les vendes del comerç autònom van baixa el passat mes de novembre un 2,4% -per sobre de l’1% que va enregistrar el conjunt del sector del comerç minorista-, i van acumular un retrocés de l’1’8% de gener a novembre de 2010, enfront de l’1’4% de mitjana.

La CTAC-UGT de Catalunya demana a tots els implicats en el sector que defensin el model de comerç de proximitat i lluitin contra la liberalització dels horaris que només beneficia a la patronal de grans superfícies, destruint tanmateix el teixit comercial de proximitat dels nostres pobles i ciutats, que no poden competir amb models liberals d’horaris eterns, caps de setmana, festius i sous de 850 euros bruts mensuals.

sol·licitem que:

• pla de reestructuració del comerç de proximitat i que apoti per la qualitat i l’excel·lència.
  • S’adaptin els horaris comercials de manera que sigui possible la conciliació de la vida personal i professional dels treballadors per compte propi i negocis familiars.
  • Es desenvolupin polítiques que eliminin els oligopolis de les grans superfícies en els pobles i les ciutats.
  • Millorar la formació i l’accés de les noves tecnologies del sector.