En risc 500 llocs de treball directes i més de 2000 indirectes de l’empresa Solvay

solvay-martorellDemà, a les 12 hores, concentració de la plantilla davant de l’empresa

La plantilla de l’empresa Inovyn-Solvay (Martorell) convoca mobilitzacions per a solucionar la situació de risc en què es troben els seus llocs de treball. El comitè d’empresa denuncia la falta de solucions per part del Ministeri d’Indústria i l’actual situació en la qual es troba la fàbrica de Martorell fora de la subhasta elèctrica de l’any 2016.

Al juliol l’empresa va rebre dues sancions per l’incompliment de l’Ordre de reducció de potència que, realment, no és resposabilitat de Inovyn sinó de l’empresa que gestiona la cogeneració i subministra vapor (Cofely). Igualment, tan Cofely com Inovyn no han entregat més de la potència compromesa, així doncs, no existeix infracció i danys al sistema.

L’import d’ambdues sancions és tan elevat que posa en risc la continuïtat d’un total de 12 plantes de l’empresa Inovyn, 500 llocs de treball directes i uns 2000 indirectes, a més de l’impacte econòmic que suposaria. Aquesta situació ve donada per una disputa sobre el contracte elèctric entre l’administració i la direcció de Inovyn-Solvay on els treballadors i les treballadores es troben al mig i són els que patiran les conseqüències.

Des del comitè d’empresa s’ha intentat dialogar amb el Ministeri d’Indústria però la resposta ha estat el silenci administratiu. És per tot això, que des de la UGT de Catalunya sol·licitem a la direcció de Inovyn-Solvay i al Ministeri d’Indústria que realitzin les gestions necessàries per assegurar que la fàbrica i els seus treballadors i treballadors tinguin un futur. Per tot això, demà a les 12 hores, la plantilla es concentrarà davant de la porta de l’empresa per demanar una solució immediata i l’aplicació d’unes sancions equilibrades per no posar en risc el seu futur.