Ens reunim amb la consellera de Drets Socials per situar les necessitats del sector dels serveis socials

La UGT de Catalunya ens hem reunit amb la consellera de Drets Socials, Violant Cervera, per compartir els reptes socials i situar les necessitats del sector dels serveis socials.

En aquesta trobada, la secretària de Polítiques Socials de la UGT de Catalunya, Enriqueta Durán, va compartir les inquietuds del nostre sindicat amb la consellera del Departament, Violant Cervera, la secretària general de Drets Socials, Maria Dolors Rusinés; la secretària d’Afers Socials i Famílies, Anna Figueras; i el director general de Serveis Socials, Josep Maria Forné.

Des de la UGT li hem reclamat que s’impulsi un pla de xoc social per donar resposta a l’impacte econòmic i social derivat de la pandèmia, el desenvolupament del Pla Estratègic de Serveis Socials i l’actualització de la Cartera de Serveis, així com encarar el repte de desplegar el quart pilar del benestar i garantir els drets socials.

Així mateix ens hem emplaçat a reunir-nos periòdicament per continuar treballant en l’enfortiment del sector dels serveis socials amb propostes concretes. En aquest sentit, des de la UGT de Catalunya apostarem per aconseguir el reconeixement que mereixen les i els professionals dels serveis socials, i liderar un procés de negociació d’un marc de condicions comunes mínimes pels professionals de la xarxa de serveis socials públics de Catalunya, que solucioni els greuges comparatius entre professionals i reguli les retribucions, condicions laborals i prevenció de riscos i seguretat.