Entitats socials posen en marxa la Xarxa d’Acció Solidària per donar una resposa ciutadana i coordinada a les persones més afectades per la crisi

foto xarxa accio solidariaLa situació de crisi prolongada, l’atur i les retallades en drets socials i laborals està condemnant una part important de la població a la pobresa i l’exclusió social. Davant d’aquesta situació, tot un seguit d’entitats i organitzacions socials hem decidit formar una Xarxa d’Acció Solidària.

L’objectiu de la Xarxa és sumar esforços entre entitats socials que ja estem intervenint – des del món laboral, escolar, veïnal, de la infància, de la salut física i mental…- per millorar les condicions de vida de les persones, de forma coordinada i complementària. No es tracta de la substitució dels serveis públics ni de la responsabilitat pública de l’atenció a les persones, com tampoc la del treball desenvolupat per altres organitzacions d’ajuda als més necessitats. Volem donar una resposta de solidaritat social i ciutadana, exigint drets fonamentals i universals, actuant de forma coordinada amb els serveis públics i altres entitats socials, i promovent iniciatives pròpies de solidaritat i d’ajuda mútua.

En aquest enllaç trobareu el document fundacional de la Xarxa d’Acció Social.

I en aquest altre, el catàleg de serveis de la Xarxa.

Les entitats que formen el grup promotor de la Xarxa són:

Fundació Catalana de l’Esplai (FCE), Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC), Fundació Trinijove, Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Associació Catalana per la Pau (ACP), Ajuda Mútua i Emocional a persones Aturades, Federació d’Entitats Bolivianes a Catalunya (FEDEBOL) i Associació de Treballadors Pakistanesos a Catalunya.