Es destruiran en la construcció 250.000 llocs de treball a l’Estat en dos anys

elpunt.png En el sector de la construcció es destruiran uns 250.000 llocs de treball entre l’any vinent i el següent, segons el servei d’estudis del BBVA, en el seu informe de conjuntura immobiliària. L’entitat preveu que la inversió residencial baixarà un 3,5% l’any vinent, cosa que suposarà restar tres dècimes al creixement econòmic estatal i destruir 90.000 llocs de treball nets. De fet, la construcció podria perdre 110.000 treballadors més, els quals es recol·locarien, però, en altres sectors.

Segons l’informe, la menor compra de pisos, marcada per l’encariment de preus i l’enduriment de les condicions de finançament, provocarà el descens «més intens observat en la història recent» en el ritme de la construcció. Així, es calcula que durant el 2008 es començaran prop de mig milió d’habitatges, quan durant el 2007 se n’hauran fet uns 700.000 i el 2006 es va arribar a la xifra rècord de 900.000.

L’economista cap del servei d’estudis del BBVA, José Luis Escrivá, assegura que l’economia estatal té prou «suports» per evitar ajustaments més grans i mantenir la «convergència ordenada» entre oferta i demanda d’habitatges. Escrivá assegura, a més, que l’obra civil prendrà el relleu del subsector residencial.

{mxc}