Es manté la vaga dels treballadors del registre de la propietat de Reus

propietatEls dies 4, 5 i 6 de febrer, amb concentracions de la plantilla davant la seu del Registre

Després de celebrar sense èxit l’acte de mediació del passat dia 29 de gener, la convocatòria de vaga dels treballadors del Registre de la Propietat núm. 1 de Reus per als dies 4, 5 i 6 de febrer continua vigent. A més, aquests dies els treballadors i les treballadores es concentraran de 10 a 12 hores davant de la seu del Registre (c. del General Moragues, 76 de Reus).

Aquesta és la primera vaga que es convoca en un sector que dóna feina a uns 12.000 treballadors a tot l’Estat, a qui es continua aplicant un conveni signat l’any 1992 i que veuen cada dia com es vulneren els seus drets.

Els treballadors i treballadores del Registre de Propietat de Reus han decidit mobilitzar-se després de sis acomiadaments i d’una baixada salarial de la resta de la plantilla fins al salari mínim interprofessional, evidentment assumint la feina dels companys acomiadats.

El registre és una empresa privada amb caràcter públic que compte amb uns 27 treballadors. El registrador és l’únic funcionari que pot tenir assalariats al seu càrrec i pot decidir a qui acomiadar. A Reus porten des de gener patint les modificacions dels seus contractes basats amb el conveni del registres de la propietat. El nou propietari a eliminat l’antiguitat d’alguns d’ells i rebent la gratificació – diners que es reben per part de la Oficina Liquidadora- segons l’actitud que tenen amb el registrador.

Després de reunir-se, l’únic que es va aconseguir van ser explicacions sobre la situació endeutada en la que es troba el propietari i la seva necessitat de guanyar diners.