Es mantenen els tres dies d’aturades parcials dels treballadors dels peatges de l’autopista Sant Cugat – Terrassa – Manresa

autemaAvui s’ha celebrat un acte de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya entre la direcció d’AUTEMA i els representants de la UGT de Catalunya pel conflicte als peatges de l’Autopista Sant Cugat – Terrassa – Manresa. En no haver-hi arribat a cap acord, es manté la convocatòria d’aturades parcials per als propers 19, 26 i 30 d’abril per exigir el desbloqueig de la negociació col·lectiva i l’establiment de mesures que paliïn la política d’acomiadaments de l’empresa. Les aturades parcials seran de 7 a 9 hores i de 19 a 21 hores als peatges. A les oficines, les aturades tindran lloc de 9 a 11 hores.

Després de més d’un any de negociació del conveni col·lectiu d’AUTEMA, sense que s’hagin constata avenços significatius, l’empresa ha decidit iniciar una política d’acomiadaments individuals per capítols, al·legant causes objectives, en un nombre inferior a 10 treballadors, de forma periòdica. D’aquesta manera, l’empresa s’evita obrir un procés de negociació respecte a la situació generada per la implantació de maquinària de cobrament automàtic i pel deute de la Generalitat de Catalunya (impagament de les compensacions derivades establertes en els decrets  137/1999 i 465/2004, que es tradueixen en un mecanisme de compensació que garanteix el seu resultat d’explotació).

Avui al TLC la part social ha defensat les seves propostes davant aquesta injustificada situació que provoca que, malgrat tenir els resultats d’explotació assegurats, AUTEMA destrueixi ocupació i manllevi als seus treballadors i treballadores els drets assolits després de molts anys de negociació. Les propostes sindicals contenen tant mecanismes de contenció salarial com de reorganització de la plantilla segons els compromisos adquirits al Grup de Treball per a la Reordenació i Homogeneïtzació dels Peatges a Catalunya, tenint en compte al consideració d’actiu financer que té aquesta empresa segons la IFRIC 12, per la qual es garanteixen els ingressos.