Es resol el conflicte laboral dels treballadors de les ambulàncies privades

Hores després de la manifestació que els treballadors del transport sanitari privat van organitzar dijous al matí, els sindicats UGT i CCOO de Catalunya i l'Associació d'Empresaris d'Ambulàncies (ACEA) van signar un acord que posa fi al conflicte laboral entre treballadors i empreses privades d'ambulàncies. L'acord comporta que el nou conveni col·lectiu equipari els sous dels treballadors d'aquestes empreses privades amb els del transport sanitari públic. Aquest acord ha permès desconvocar la vaga indefinida que havia de començar dissabte.
manifestacioambulancies
A partir del 2010, els treballadors del transport sanitari privat cobraran el mateix sou que els del transport sanitari públic. Així ho van acordar, dijous al vespre, l'Associació d'Empresaris d'Ambulàncies (ACEA), l'UGT i CCOO, després d'un llarg període de negociacions que ha requerit de la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

Els sindicats i la patronal van signar el nou conveni, que tindrà vigència fins el 2010, i que recull les dues principals reivindicacions dels treballadors. La primera, aquesta equiparació salarial i de condicions de treball amb els treballadors del sistema públic, que es farà de forma gradual fins el 2010. Els conductors del transport sanitari, que cobra actualment 1.283 euros, el 2010 cobrarà un sou de 1.783 euros. En el cas d'un ajudant de tècnic de transport, passarà de cobrar els 1.170 euros mensuals actuals a 1.670 euros/mes.

La segona reivindicació aconseguida és que es faci un seguiment i es garanteixi el bon funcionament de les empreses que tenen concurs al juliol per renovar contracte amb Salut per prestar els seu servei d'ambulàncies a la xarxa sanitària pública.

El sindicat UGT de Catalunya considera molt positiu aquest nou conveni acordat, perquè considera que posa fi a la situació de precarietat laboral que pateixen uns 4.000 treballadors del sector a Catalunya.

{moscomment}