Es signa el conveni d’escorxadors d’aus i conills

aves_i_avesweb.jpg

Era un altre dels convenis a punt de desaparèixer, el 7 de juliol, com a conseqüència de la reforma laboral i el bloqueig patronal

Després de dos anys i mig de negociacions bloquejades per la patronal i a gairebé una setmana de desaparèixer (el 7 de juliol) com a conseqüència de la reforma laboral, avui s’ha signat a Madrid el Conveni Estatal dels escorxadors d’aus i conills, que afecta uns 6.000 treballadors i treballadores a Catalunya.

El nou conveni, que tindrà vigència fins al setembre del 2015, recull increments salarials del 0,5% per al 2011 i 2012; un 0,6% per al 2013; un 0,7% per al 2014, i un 0,8% per al 2015. També s’ha aconseguit que el conveni s’apliqui a partir del dia de la seva signatura, per la qual cosa no caldrà esperar a la publicació al BOE.
Pel que fa a la antiguitat, no queda eliminada, com pretenia la patronal. S’ha pactat la ‘congelació’ del seu valor per als propers cinc anys i se suspèn en aquest període l’acumulació de nous trams. Una vegada completat el termini de cinc anys, es recuperarà el valor de l’antiguitat en relació al salari vigent del moment i es normalitzarà l’adquisició de nous trams d’antiguitat.

Des de la Federació d’Indústria i Treballadors Agraris de la UGT de Catalunya ens mostrem satisfets per la signatura del conveni, ja que es garanteixen els drets laborals i els salaris no baixaran. Cal recordar que les demandes de la patronal eren de 0% increment salarial, increment i major flexibilitat de la jornada laboral i eliminació de l’antiguitat.