Euro manifestació a Wroclaw (Polònia) el 17 de setembre 2011

La Confederació Europea de Sindicats (CES), juntament amb les organitzacions sindicals poloneses Solidarnosc i OPZZ, han convocat una euro manifestació a Wroclaw (Polònia) el 17 de setembre amb motiu de la reunió de Ministres d’Economia i Finances (ECOFIN) que se celebra en aquesta localitat.
Els sindicats europeus recordaran als líders polítics que és necessari un canvi de rumb en les polítiques europees i un impuls a la solidaritat. Sense aquesta solidaritat estan en joc l’ocupació i la pau social.

La Secretaria General de la CES Bernadette Ségol va comentar: “Ara és el moment de demostrar el lideratge europeu real i prendre les decisions correctes per a assolir un canvi de rumb. Aquest estiu esta ple de perills, la crisi en els mercats financers, els plans anunciats per a defensar la zona euro no assoleixen convèncer als mercats. Molts països es troben exposats a crisis economiques. Després de dos anys de la devastadora crisi, els líders europeus han de prendre la decisió de la solidaritat i no deixar als mercats financers i les agències de qualificació el comandament. Un refugi per al nacionalisme seria un desastre”.

“Per a la CES, l’agrupació de riscos (Eurobons) oferix noves perspectives. Cal evitar una ruptura de la zona euro, el que provocaria una greu crisi social. La Gobernança econòmica ha de tenir l’objectiu de millorar les condicions d’ocupació i de vida. Els plans d’austeritat han fracassat. Els sindicats europeus es manifestaran en els carrers de Wroclaw el 17 de setembre per a dir que altres opcions han de realitzar-se i que hem d’arribar a un acord sobre la gobernança econòmica europea centrada en la solidaritat i l’ocupació.”