Euro-manifestació en contra de las polítiques de austeritat

Mani_Wraclaw_2011_09_17

Uns 15.000 sindicalistes es van manifestar el passat 17 de setembre a la ciutat de Wraclaw, a Polònia, on es va celebrar la reunió informal dels ministres d’Economia de la UE, per expressar la seva oposició a les polítiques neoliberals i demanar més solidaritat europea.

La reunió dels ministres d’Economia de la UE va esser molt decebedora donada la situació en la qual ens trobem, ja que no es va decidir res, i si una cosa està clara a Europa és que les mesures de la UE no estan ajudant a resoldre la crisi, sinó més aviat el contrari”.

La marxa va transcorre pacífica pels carrers de la ciutat polonesa i durant la mateixa es va demandar la creació de eurobons, la creació d’una taxa sobre les transaccions financeres i un increment substancial del pressupost comunitari.

La responsable d’Europa del sindicat alemany DGB, Gabriele Bischoff va declarar que “Per a nosaltres (els alemanys) és molt important que altres països de la UE surtin de la crisi”, “Si Grècia entra en fallida costarà molt més que ajudar-la ara. No entenem l’oposició als eurobons, tenint en compte que te el suport pels partits alemanys (…). Ajudar a Grècia ens interessa també a nosaltres”, ha explicat la sindicalista.

A la marxa, els sindicalistes eren majoritàriament polonesos, però també hi havia representants d’altres països, com Alemanya, Espanya i Hongria. Els cartells més representatius eren “Ocupació i prosperitat, no retallades”, “Prioritats europees: ocupació, treballadors, drets socials i solidaritat”.