Europa necessita un augment salarial, ara és el torn dels treballadors!

payrise1
En el marc de la jornada de mobilització del 14-J per la negociació col·lectiva, l’ocupació de qualitat i els drets socials, us animem a participar en la campanya de la Confederació Europea de Sindicats, per un augment salarial dels treballadors i treballadores a tota Europa.

Més informació a: http://www.payrise.eu

Hashtag: #OurPayRise

Actualment a Europa les desigualtats no deixen d’augmentar i la negociació col·lectiva, que és el millor instrument per demanar augments salarials, s’hauria de promoure, en comptes de convertir-la en el blanc dels atacs neoliberals, com ha succeït en els darrers temps. De fet, els números mostren que des de 1997 la productivitat ha augmentat un 30%, mentre els salaris només ho han fet un 20%.

És per això que el moviment sindical europeu, amb la CES al capdavant, ha endegat una campanya que té per objectiu un augment salarial per a tots els treballadors i treballadores europeus. Aquesta campanya vol posar l’accent sobre les raons per les quals és necessari aquest augment salarial i també les injustícies que haurien de ser eliminades.

Entre elles figura la bretxa salarial entre homes i dones, la feina mal remunerada dels joves, salaris mínims molt minsos en alguns països de la unió i diferències de salari injustificables entre països amb salaris baixos i la resta de socis a la UE.

Com es pot aconseguir un augment salarial a Europa?

• Els governs han de crear un ambient més favorable a la negociació col·lectiva.
  • L’empresa i els treballadors han d’ajudar a estendre la cobertura dels acords de negociació col·lectiva a un col·lectiu més ampli de treballadors.
  • Els governs han de donar suport a les polítiques que afavoreixin el desplaçament dels impostos lluny d’aquells que tenen ingressos més baixos, que planten cara al treball precari i als contractes que promouen l’explotació laboral, i polítiques que promouen la disminució/desaparició de la bretxa salarial per raó de gènere.
  • Els governs han d’assegurar que els salaris mínims (allà on existeixin) no poden ser inferiors al 60% dels salari mitjà, i han d’involucrar les organitzacions sindicals i les empreses a l’hora d’ajustar els salaris mínims.

Si vols participar a la campanya fes-te una foto amb el cartell que adjuntem i envia-la a internacional@catalunya.ugt.org.

Cartell de la campanya

Amb totes les fotos que envieu a la CES es farà un mur de fotos digital que ens servirà per enviar un missatge contundent als dirigents europeus: necessitem que recolzin els augments salarials i que enforteixin la negociació col·lectiva.