Exigim a la taula del sector carni una resposta urgent a la situació d’emergència social i d’explotació laboral dels treballadors del sector

industrias_carnicas_UGT_FITAGLa taula de concertació s’ha reunit avui, a proposta del nostre sindicat, per estudiar l’aplicació al sector de la nova regulació de la llei catalana de cooperatives

Avui s’ha reprès la Taula del sector carni de Catalunya, a iniciativa de la UGT de Catalunya, amb l’objectiu d’examinar l’impacte de la nova regulació de la llei catalana de cooperatives i buscar la fórmula d’aplicació al sector per posar fi als abusos i fraus empresarials.

Des del nostre sindicat enteníem que era necessari impulsar aquesta taula de concertació després de la modificació el passat mes de març de la llei de cooperatives, que recull la nostra reivindicació de regular les cooperatives de treball associat del sector carni i d’escorxadors d’aus i conills perquè aquestes apliquin als seus treballadors assalariats i treballadors/socis les condicions laborals i salarials recollides al convenis sectorial.

Les representants de la UGT de Catalunya i de la nostra Federació d’Indústria (FICA) hem mostrat predisposició a tractar de manera conjunta la problemàtica de la subcontractació al sector a la vegada que hem exigit una resposta urgent a la situació d’emergència social que es viu al sector carni, on les condicions laborals dels treballadors i treballadores arriben a ser d’autèntic esclavatge.