FETE considera inaceptable la proposta d’ensenyament per revisar el complement dels estadis

aula-amplio2

La Generalitat vol aprofitar la situació de crisi per introduir canvis substancials en els criteris d’adquisició d’aquest reconeixement de promoció professional

La Federació de Treballadors d’Ensenyament de la UGT de Catalunya considera inacceptable la proposta del Departament d’Ensenyament respecte a la revisió del complement dels estadis, ja que es tracta d’una mesura estrictament econòmica: la Generalitat està aprofitant l’avinentesa per introduir canvis substancials en els criteris d’adquisició d’aquest reconeixement de promoció professional.

Els estadis són un complement retributiu que cobren els docents de l’ensenyament i que s’aconsegueix per formació, responsabilitats, participació en activitats fora del seu horari, etc., i se sol·liciten cada sis anys. En total s’assoleixen cinc estadis, un cada sis anys. És un complement que s’aconsegueix per mèrits propis.

La proposta que ha presentat aquest matí el Departament d’Ensenyament és la mateixa que va presentar la setmana passada. La premissa: estalvi econòmic.

En el si de la negociació, la FETE – UGT de Catalunya ha manifestat que:

  • El professorat de recent incorporació a l’ensenyament públic no ha de “pagar” l’estalvi econòmic.
  • No estem d’acord amb l’enduriment dels criteris per l’assoliment de l’estadi. En primer lloc, perquè  no és una mesura d’estalvi econòmic, i en segon lloc, perquè ara no toca parlar d’això, ja que ja està previst revisar aquest tema  quan es parli dels graus.
  • L’avaluació de centre en cap cas ha de recaure en les retribucions del professorat.
  • Que l’avaluació del professorat s’ha de portar a terme amb garanties de qualitat i rigorositat, i no d’aquesta manera, sota el nom de revisió del complement dels estadis.

A la mesa de negociació s’ha introduït la proposta de l’assoliment del primer estadi en nou anys i el segon als tres anys. Això faria que el temps d’assoliment del primer i el segon estadi fos de 12 anys, de manera que la quantitat a percebre no es veuria perjudicada, encara que sí aplaçada.

El Departament d’Ensenyament s’ha compromès a redactar una nova proposta amb les incorporacions que s’han aportat a la mesa de negociació tant pel que fa als criteris d’assoliment dels estadis com a la seva estructura.

Comments are closed.