FETE-UGT crida a la participación en la renovació dels consells escolars dels centres educatius catalans

lleureAquesta setmana se celebren eleccions per renovar la meitat dels membres dels 4.617 Consells Escolars de les escoles catalanes (3.796 escoles públiques i 821 concertades).

Els sectors que presenten els seus candidats i candidates per a formar part de l’òrgan col·legiat són els del professorat, pares, mares i tutors de l’alumnat, alumnes (a partir del primer curs d’ESO), personal d’administració i personal d’atenció educativa.

FETE – UGT de Catalunya fa una crida a tots els sectors de la comunitat educativa a participar en les votacions a membres dels Consells Escolars.

El nostre sindicat creu que la comunitat educativa de cada centre s’ha d’implicar en el projecte educatiu d’una forma activa, ja que només amb la suma de l’esforç de tots els sectors es pot avançar en l’educació integral de l’alumnat.

La participació en els Consells Escolars i la participació en les eleccions és una mostra del valor que donem els ciutadans i ciutadanes a la participació democràtica en la presa de decisions i en la possibilitat de compartir i generar complicitats per tirar endavant els projectes educatius.

En un moment en què un projecte de llei estatal proposa un canvi substancial en el paper dels Consells Escolars dels centres educatius, restant-los funcions i convertint-los en mers receptors d’informació, és més important que mai participar per defensar el model actual, o en tot cas per millorar-lo en la línia de la participació democràtica efectiva.