FETE-UGT demana a Educació que apliqui sense dilacions el Batxillerat de tres anys

Les negociacions dels sindicats de l'ensenyament amb la conselleria d'Ernest Maragall no passen per bon moment, segons el sindicat FETE-UGT. El problema és "l'escassa receptivitat" amb que el departament està rebent les propostes sindicals, entre altres, l'aplicació del Batxillerat de tres anys, la contractació de professorat a Primària per cobrir la sisena hora i les "instruccions contradictòries" de la propera convocatòria d'oposicions.

mestreEl nou model de Batxillerat de "via lenta", que permetrà passar de curs als estudiants amb assignatures suspeses, és perfectament realitzable, segons el sindicat FETE-UGT, que recorda que entre els anys 1995-2000 diversos instituts catalans van aplicar aquesta fórmula exitosament de forma experimental. El sindicat respon així a les "darreres declaracions -per part de responsables del Departament d'Educació- que parlen d'enormes dificultats organitzatives" per implantar aquest "curs pont" i apunta que ajudaria a reduir l'alta xifra d'abandonament escolar, un 30%, "quan l'objectiu europeu és reduir-ho al 10%". Com a exemple, David Medina, secretari general de comunicació del sindicat ha recordat l'experiència que durant anys va portar a terme l'IES del Vallès (Sabadell), amb uns nivells d'aprovat més de deu punts superior al d'anys anteriors.

Confoses oposicions

D'altra banda, el sindicat s'ha mostrat molt preocupat per les modificacions que el Departament d'Educació ha introduït a la convocatòria d'oposicions al cos docent -publicades avui mateix al DOGC, dos mesos després de la convocatòria- i que consisteixen en la constitució d'una comissió de valoració en cada centre per avaluar l'experiència dels professors interins i en la preparació dels aspirants d'una unitat didàctica. A la pràctica, segons el sindicat, aquestes comissions funcionaran com uns tribunals d'oposició i jutjaran els opositors pels seus coneixements i no per la seva experiència.

Per Comissions Obreres la modificació d'aquest punt ha estat "una mica precipitat" i és molt probable que molts opositors optin per fer la prova que per presentar aquest informe de valoració, ja que en molts casos es presenten a especialitats en què no estan treballant. La confusió dels milers d'aspirants sobre la nova normativa és palesa a les nombroses consultes que ha rebut CC.OO els últims dies sobre aquesta massiva convocatòria.

{moscomment}