FETE-UGT demana a la Generalitat que posi fi a les retallades al sector de la discapacitat

ni-aixoDilluns, a les 18.15 hores, concentració a la Plaça de Sant Jaume d’usuaris, famílies, entitats, titulars dels centres i professionals

El proper dilluns, 3 de desembre, se celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. En aquest context, la Federació d’Ensenyament (FETE) de la UGT de Catalunya vol reclamar que no hi hagi cap retallada més en un sector tan vulnerable de la societat com aquest. Volem que es garanteixin els drets de les persones amb discapacitats i dels treballadors i les treballadores del sector, que, malgrat les greus situacions personals i socials a què ens veiem abocats per aquesta crisi i per la manera d’actuar dels governs català i espanyol, continuem oferint la millor atenció possible als usuaris i usuàries dels nostres serveis.

La major part de les entitats que treballen en aquest sector, a causa dels retards en el pagament i el deute pendent de la Generalitat de Catalunya, presenten problemes de liquiditat. La greu situació d’alguns centres gairebé mai arriba a l’opinió pública. Per això des de la FETE – UGT de Catalunya ens adherim a la concentració convocada per DINCAT el proper dilluns, a les 18.15 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona, i fem una crida a usuaris, famílies, titulars dels centres, entitats i professionals a què participin per expressar les seves reivindicacions.

Tanmateix, des del nostre sindicat no descartem la convocatòria de més mobilitzacions si no canvia el tracte de l’Administració Pública envers aquest sector i es respecten tots els acords, concerts i compromisos amb les entitats socials que estan assumint aquest servei públic.

Fins al moment, les retallades de la Generalitat de Catalunya han suposat l’impagament del mes de juliol i retards en els pagaments mensuals als centres i entitats; l’ampliació de ràtios de fins al 8% -acordades entre patronals i administració; la presentació d’expedients de regulació d’ocupació parcials, temporals o d’extinció de contractes; l’aplicació de les retallades del sector públic als treballadors de centres privats amb negociació col·lectiva pròpia, i tot això en un sector amb salaris molt precaris, que majoritàriament se situen entre el salari mínim interprofessional i els 1.000 euros.

Les retallades de pressupost afecten 7.500 entitats, al voltant de 150.000 usuaris i usuàries, i uns 50.000 treballadors i treballadores, posant en perill, en alguns casos,  la viabilitat de les entitats afectades.

Concentració Dia Internacional Persones amb Discapacitat

DIA: dilluns, 3 de desembre de 2012