FETE-UGT demana l’estabilitat del professorat interí i el manteniment de l’ocupació

aula-amplio2

El nostre sindicat ha demanat un compromís per escrit dels canvis introduïts en la reunió amb el Departament d’Ensenyament, celebrada avui

En la segona reunió amb el Departament d’Ensenyament, aquest matí, tots els sindicats de la Mesa sectorial hem demanat la retirada del document de mesures d’estalvi econòmic proposat pel Govern. Davant la negativa del Departament, els representants sindicals hem demanat un procés de negociació que introdueixi garanties i compromisos d’estabilitat del professorat interí i del manteniment de l’ocupació.

Els altres temes tractats en la reunió han estat els següents:

Horari del pati: la UGT ha defensat que l’horari del pati és lectiu i finalment el Departament ha conclòs que, durant el curs que ve, l’horari del temps d’esbarjo de l’alumnat serà lectiu. La mesura, per tant, es congela un any.

Pesonal interí: la UGT hem manifestat que segueix havent la necessitat  de tenir un pacte d’estabilitat per al personal interí i substitut. FETE-UGT de Catalunya ha insistit que el personal interí que ha treballat els 6 mesos durant aquest curs cobri el mes de juliol tal i com estava previst.

Plantilles i dotacions dels centres: el nostre sindicat dubta del manteniment de llocs de treball del personal que realitzarà el reforç a l’alumnat. El reforç no està considerat lectiu.

Sisena hora:
la FETE-UGT de Catalunya ha demanat que no s’obligui als centres qualificats com d’atenció educativa preferent  a ser diferenciats per la sisena hora. Considerem que ha de ser una opció del centre, que és el que hauria de poder planificar i organitzar les tasques dels seus mestres.

A més, el nostre sindicat ha demanat un altre document que contempli canvis parlats en la reunió d’avui, amb garanties i compromisos durant els 4 propers anys, i que es garanteixi l’estabilitat i l’ocupació dels mestres i el professorat. També ha recordat que no acceptarem de cap manera que només es cobreixin la meitat de les jubilacions previstes pel curs que ve.

La propera reunió entre el Departament i la Mesa s’ha fixat pel 28 d’abril.