FETE-UGT demana que la subrogació de la plantilla es faci amb les mateixes condicions que el personal de l’Ajuntament

escola-bressolFa poques setmanes l’Ajuntament de Barcelona va fer pública la seva intenció de recuperar la gestió de 3 llars d’infants municipals que actualment gestiona l’empresa ASCEPS. Aquestes tres llars són ‘Caspolino’ i ‘L’Enxaneta’, al districte de Gràcia, i ‘Els Patufets’, al districte de Navas. En aquests tres centres hi treballen prop de 40 treballadores i treballadors que viuen aquests dies amb una certa angoixa la incertesa per la manera com es produirà aquesta remunicipalització.

Aquesta situació, que ni és nova ni és una excepció a Catalunya, és fruit de la política d’externalització de serveis públics que han practicat els ajuntaments els darrers anys. Aquesta política ha propiciat massa sovint un empitjorament de les condicions laborals i salarials. En el cas que ens ocupa, per exemple, el personal propi de l’Ajuntament i el de les Escoles Bressol Municipals abans esmentades no són les mateixes.

Per aquesta raó, des de la FETE-UGT  demanem a l’Ajuntament de Barcelona la subrogació de tot el personal d’aquests tres centres amb les mateixes condicions que el personal propi de l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb l’article 26 del conveni d’educació infantil. Així mateix, demanem també modalitats contractuals i d’accés a la plantilla municipal que garanteixin l’estabilitat d’aquests llocs de treball. El comitè d’empresa va demanar la setmana passada una reunió al responsable de l’Ajuntament, una sol•licitud que encara no ha rebut resposta.