FETE-UGT demana substitucions de baixes del professorat des del primer dia a tots els nivells educatius

lleureEl nostre sindicat considera que els nous criteris anunciats per la consellera són encara insuficients

La Federació de Treballadors de l’Ensenyament de la UGT de Catalunya valora de manera positiva l’anunci fet per la consellera Irene Rigau dels nous criteris per substituir les baixes del professorat (des del primer dia pel que fa a Educació Infantil; des del sisè a Primària i Educació Especial, i des del primer dia a Secundària quan hi hagi més d’un docent de baixa en el mateix centre), però considera que aquesta mesura encara és insuficient.

FETE – UGT de Catalunya reivindica que totes les substitucions s’han de fer efectives des del primer moment de la baixa -en tots els trams educatius- i que el personal substitut ha de cobrar íntegrament el salari quan la substitució sigui a jornada complerta (actualment el substitut cobra un màxim del 86,66% del salari).

El nostre sindicat considera que el canvi de criteris ha estat fruit de la preocupació expressada pels centres educatius i els equips directius, de les pressions fetes des de l’àmbit sindical i de les AMPA i molt clarament de les mobilitzacions iniciades per mares i pares.

FETE – UGT de Catalunya demana que no esperi fins al mes de març per a fer realitat les mesures anunciades, ja que la manca de professorat es produeix avui mateix i la resposta, per tant, ha de ser immediata.