FETE-UGT dóna suport a les mobilitzacions d’estudiants en defensa de la universitat pública

universitat-en-lluitaFoto: AJECReclamem la retirada immediata de la tisorada a les beques i de l’augment brutal de les taxes universitàries

La FETE-UGT de Catalunya reclama la retirada immediata de la tisorada a les beques i de l’increment brutal de les taxes universitàries, mesures que faran inaccessible la universitat per a un sector molt ampli de la població.

La mesura contemplada en el Plan Nacional de Reformas, que es va fer públic el passat 30 d’abril, d’endurir les condicions per a accedir a les beques salari, que són les que es destinen als fills de les famílies pobres, és un clar atemptat a la igualtat d’oportunitats i una demostració més de la política que persegueix la dreta al govern: l’expulsió dels fills dels treballadors de la universitat. Establir que només es conservarà la beca si s’aprova el 100% dels crèdits matriculats, o apujar la nota mínima per a accedir a aquest ajut, és un despropòsit increïble i una injustícia flagrant.

La FETE-UGT rebutja també l’increment brutal de les taxes universitàries, d’un 50% de mitjana, amb el que la primera matrícula d’un Grau (l’equivalent a l’anterior llicenciatura) passarà a costar entre 1.700 i 2.000 euros. Elevar el llistó de la selecció econòmica, si a més va acompanyada d’una retallada en la ja ínfima dotació per a beques, només pot comportar l’elitització de la universitat, fent inaccessible els estudis universitaris a un sector cada cop més ampli de la població, tal com ha denunciat la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

En el mateix Reial Decret Llei 14/2012 en què s’introdueix l’increment de taxes, es modifica també el règim de dedicació del professorat universitari, augmentant la seva càrrega docent. La FETE-UGT valora molt negativament aquests canvis per les repercussions que inevitablement tindran en la qualitat de la docència i en els resultats de recerca, així com en la reducció de les plantilles docents, amb la no renovació de milers de professors contractats, que formen part d’un capital humà imprescindible per a la innovació i la millora de l’ensenyament universitari.

Per tot això, FETE-UGT dóna suport a les mobilitzacions d’estudiants de demà, 3 de maig, amb manifestació a les 12.30 a la plaça d’Universitat de Barcelona, i a la jornada de mobilització d’estudiants del proper 10 de maig a tot l’Estat, per defensar una UNIVERSITAT PÚBLICA DE QUALITAT PER A TOTHOM.