FETE-UGT fa una crida als sindicats a fer un pas endavant i no amagar-se darrere els moviments socials

aulaA la reunió de la Intersindical de Pública del proper divendres, 4 d’abril, el nostre sindicat proposarà la convocatòria d’una vaga parcial, indefinida i sostenible

Davant la publicació aquesta setmana del Decret de Plantilles, que certifica la privatització de la gestió dels centres públics, la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya entenem que els sindicats de l’ensenyament públic no podem continuar fent abandó de les nostres responsabilitats. Els sindicats que formem part de la Junta de personal tenim la responsabilitat i l’obligació de liderar l’oposició al desmantellament de l’ensenyament públic. Malauradament, aquests darrers mesos no ha estat així. Des del més absolut respecte i suport a les convocatòries de l’Assemblea de Docents, som els sindicats de la Junta de Personal qui tenim els mitjans i els recursos per encapçalar la lluita.

Des de fa més d’un any, la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya demanem mesures de protesta que estiguin a l’altura de les agressions que patim: retallades salarials, increment de ràtios, tancament de línies, abusos contra interins i substituts, i ara el Decret de Plantilles, que liquida d’un sol cop el sistema d’accés als centres i fomenta la digitocràcia i els abusos. Les manifestacions, cassolades, bicicletades, etc. han d’anar acompanyades de mesures de pressió arriscades, que necessàriament hem de liderar els sindicats

És per això que a la reunió de la Intersindical de Pública del proper divendres, 4 d’abril, la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya proposarem, entre d’altres mesures, la convocatòria d’una vaga parcial abans de final de curs, que sigui el preludi d’una vaga parcial indefinida a partir del setembre.

Des del nostre sindicat animem a participar a la manifestació de dissabte, 29 de març, que convoca l’Assemblea de Docents. Però insistim que la magnitud de les agressions a l’escola pública exigeixen una resposta ràpida, imaginativa i contundent dels sindicats.