FETE-UGT presenta la campanya “Educant en Igualtat”

aula-amplio.jpg

Es necessari formar i sensibilitzar el professorat i treballar amb l’alumnat perquè aquests valors siguins assumits

La Federació de Treballadors de l’Ensenyament de la UGT (FETE-UGT) ha presentat aquest matí la campanya Educant en Igualtat, amb la finalitat  d’avançar cap a un model coeducatiu que proporcioni, entre d’altres pautes, la sensibilització de la comunitat educativa sobre la importància que té educar en igualtat; la formació de l’alumnat en valors i actituds d’igualtat que els ensenyi a compartir la vida des del respecte, el reconeixement mutu, l’autonomia i la coresponsabilitat. Educant en Igualtattambé vol prevenir la violència de gènere i proporcionar al professorat eines per al desenvolupament d’un model coeducatiu en els centres.

FETE-UGT, en col·laboració amb el Ministeri d’Igualtat i l’Institut de la Dona, pretén mitjançant aquesta campanya apropar i fer visibles les bones pràctiques que en aquesta matèria ja s’estan realitzant en molts centres escolars. Considerem que la igualtat és un valor que hem de potenciar cada dia a la nostra societat, i l’escola és el millor instrument per avançar cap a una societat més igualitària. Per a això, és necessari formar i sensibilitzar el professorat i treballar amb l’alumnat perquè aquests valors siguin assumits.

La campanya que avui s’ha presentat comprèn diferents accions entre les quals es pot destacar la pàgina web: www.educandoenigualdad.com, on es pot consultar tot tipus de materials didàctics sobre el tema, a més de comptar amb una assessoria psicopedagògica.

D’altra banda, la campanya inclou la formació de monitors i monitores encarregats de realitzar, en els centres, els tallers sobre igualtat dirigits a l’alumnat de Primària i Secundària, que es duran a terme al costat del professorat a les aules en horari lectiu. Andalusia, Catalunya, Castella i Lleó i Extremadura han estat les primeres comunitats autònomes en acollir la celebració dels esmentats tallers, a les que s’aniran sumant la resta de territoris. De la mateixa manera, s’han elaborat, entre els materials didàctics, 42.000 guies en les diferents llengües de l’Estat, tant per al professorat com per a l’alumnat. La distribució d’aquests materials es durà a terme per part dels delegats i delegades de l’organització, amb la finalitat de fer-los arribar als centres.

Finalment, i davant del convenciment i l’aposta ferma en favor de la igualtat, FETE- UGT ha reclamat la necessitat d’incloure continguts curriculars d’educació en igualtat dins de la formació inicial del professorat.