FETE-UGT rebutja la proposta de la consellera Rigau i li exigeix com vol fer pagar les mancances

La Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya celebra que els governs català i central hagin arribat a un acord i que, finalment, l’Estat hagi decidit retirar el recurs contra la convocatòria de 1.245 places de professors de Secundària per part de la Generalitat, així com que es mantingui el nombre de places convocades.

El nostre sindicat considera que aquestes places són molt necessàries per a l’estabilitat del professorat de l’ensenyament públic i, per tant, per a la qualitat del serveiue s’ofereix a la ciutadania.

aula-amplio2

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha anunciat en la seva intervenció a la Comissió d’Educació i Universitats al Parlament de Catalunya que espera poder estalviar un total de 197 milions d’euros en la retallada del capítol 1 del pressupost del departament. És a dir, que del salari del professorat hauran de sortir els milions d’euros necessaris per finançar les mancances de les polítiques educatives del país.

La FETE-UGT denuncia que la consellera Rigau haurà d’explicar com retallarà aquests milions d’euros d’ensenyament del capítol del professorat. Haurà d’explicar si preveu que la retallada es produeixi en els salaris o mitjançant la reducció de plantilla, o en tots dos.

La FETE-UGT de Catalunya rebutja la proposta anunciada per la consellera i considera inadmissible una política que va en contra dels treballadors i les treballadores de l’ensenyament, i els hi fa pagar les necessitats del sistema educatiu.

La FETE-UGT exigeix que la Consellera expliqui d’on traurà més recursos i com afectar el servei, des del 0-3 fns a la secundària obligatòria.