FETE-UGT signa el I conveni autonòmic de l’ensenyament i formació no reglada de Catalunya

lleureLa consulta entre la nostra afiliació i delegats avala una decisió que posa fi a un procés negociador de més de quatre anys

El passat dimarts, 11 de desembre, la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya va signar finalment el I Conveni Autonòmic d’Ensenyament i Formació no Reglada de Catalunya. El procés de consulta obert entre la nostra afiliació i els nostres delegats i delegades avala una decisió que posa punt i final a un procés negociador que s’ha allargat més de quatre anys. El context actual de la negociació col·lectiva al conjunt de l’Estat espanyol, amb milions de treballadors sense conveni, avala encara més la necessitat de la signatura.

El nou conveni incorpora, entre d’altres millores:

• Increment salarial del 6,5% per al 2012 i un 1% per al 2013.
  • Una racionalització del sistema de categories professionals.
  • Reducció de jornada per a tot el personal.
  • Un sistema de regulació en cas d’anul·lació de classes pioner en aquest sector.
  • Nou permís per assistir a un consultori mèdic.
  • Manteniment del premi de fidelitat o permanència.
  • Complement fins al 100% en cas d’Incapacitat Transitòria els tres primers mesos i un més per cada trienni, amb un màxim de 7 mesos.
  • Abonament dels complements extraordinaris per desplaçament, manutenció i allotjament.

Així mateix, el conveni inclou també una clàusula de condicions més beneficioses que permetrà que els treballadors i les treballadores que gaudien de garanties superiors a les que marca el nou marc legal les continuïn gaudint en el futur.

FETE – UGT de Catalunya ens felicitem per la signatura d’un nou conveni que dóna cobertura legal a milers de treballadors i treballadores d’ensenyaments no reglats com idiomes, música, arts, etc., que estaven sense conveni des de fa més de cinc anys, especialment en un moment en què la negociació col·lectiva arreu de l’Estat espanyol es troba en un punt mort.