FICA-UGT de Catalunya i CCOO d’indústria convoquen vaga al sector de muntatge i manteniment elèctrics els propers 30 de desembre i 2 de gener

electrical_maintenanceFICA-UGT de Catalunya i CCOO d’Indústria han registrat avui la convocatòria de vaga al sector de muntatge i manteniment elèctric per als propers dies 30 de desembre i 2 de gener en defensa de l’ocupació al sector i per forçar les empreses contractistes d’ENDESA a desbloquejar el procés de subrogació obert arran de la nova licitació dels contractes de manteniment de la xarxa elèctrica catalana.

CCOO i la UGT han constatat la situació de bloqueig del procés de subrogació dels treballadors i treballadores afectats pel canvi de contractes, a causa de les dificultats que estan plantejant diferents empreses implicades en aquest procés, que posen en risc l’ocupació del sector. La UGT i CCOO entenen que les empreses coneixen el resultat de la nova licitació des de fa un mes i mig i, per tant, han tingut temps suficient per preparar i garantir el procés de subrogació, d’acord amb allò que estableixen els convenis provincials del metall, que són d’aplicació als treballadors i les treballadores del sector.

Per aquesta raó, la UGT i CCOO inicien un procés de mobilització al sector per pressionar les empreses per resoldre la situació.