FICOSA retira els ERO que afectaven FICOTRANSPAR, FICO TRIAD i FICOSA electrònics

ficosa

Les seccions sindicals de la UGT demanen a la direcció que expliqui amb claredat quin és el futur de les plantes de Viladecavalls (11 societats i 950 treballadors) i Rubí (190)

La direcció de Ficosa ha informat avui als comitès d’empresa que retira els ERO temporals que, en principi, afectaven uns 350 treballadors i treballadores de les societats Fico Transpar i Ficosa Electronics (Viladecavalls) i 190 de Fico Triad (Rubí).

L’empresa assegura que retira l’expedient per evitar discussions sobre aspectes legals (terminis en la comunicació al comitè), però les seccions sindicals de la UGT atribueixen l’èxit a la pressió exercida, amb la realització de contrainformes, les reunions mantingudes amb el Departament d’Empresa i Ocupació i els diferents grups parlamentaris, i el compromís aconseguit de la Generalitat d’ocupar els dos seients a què té dret al Consell d’Administració de Ficosa.

L’empresa, ubicada a Viladecavalls (Vallès Occidental) té 11 societats diferents treballant en la mateixa planta amb una plantilla d’aproximadament 950 treballadors i treballadores, a més de la planta a Rubí amb 190 treballadors.

Tanmateix, la direcció de Ficosa ha anunciat que degut a la “difícil situació que s’està travessant” en breu iniciarà la negociació d’un nou ERO. Des de les seccions sindicals de la UGT esperem que la direcció exposi amb claredat aquest nou expedient, que sigui transparent i que expliqui si la situació de la que parla està lligada a la fusió prevista per enguany o l’any vinent.

El nostre sindicat demana a la direcció de Ficosa responsabilitat i que no atempti amb un altre ERO sense intentar negociar abans amb els comitès d’empresa solucions que passin pel diàleg i la garantia de l’ocupació, i deixant molt clar quin és el futur de la fusió. Esperem que l’empresa no vulgui fer passar la plantilla per un expedient de suspensió enguany per trobar-nos l’any vinent amb acomiadaments o un expedient d’extinció de contractes.