Finalitza al tancament del rectorat de la UB

A les 13 hores d’aquest divendres ha finalitzat el tancament dels membres de la Junta de PAS i el Comitè d’Empresa al Rectorat, que va començar el passat dimecres. Us recordem que els motius del tancament són la defensa de la Universitat Pública, la defensa de la plantilla i el rebuig a les continuades retallades de drets i condicions de treball, com les pagues extres de 2012 i 2013.

Fetes les valoracions oportunes podem concloure que hem aconseguit denunciar públicament les retallades que està patint la universitat pública i les persones que pertanyen a les comunitats universitàries: estudiants, PDI i PAS. Les mobilitzacions que acompanyen aquestes denúncies han confluït en diferents universitats com la UPC, la UAB, la UPF, la UdL i la UB, així com en molts centres educatius de primària i secundària. La societat catalana comença a ser conscient de la veritable dimensió del problema que pateix l’ensenyament públic en general i la universitat en particular.

El primer dia de tancament ens vam reunir amb la Vicerectora d’Administració, la Secretària General, el Gerent i el Director de Recursos Humans per presentar-los les nostres reivindicacions i exigir-los que es celebrés una reunió amb el Rector per aclarir els seus compromisos amb el manteniment de la plantilla. El dijous vam celebrar una assemblea que va decidir afegir-se a la manifestació de PAS, PDI i estudiants de la UPC que va finalitzar davant del Palau de la Generalitat. Aquest divendres hem continuat insistint en la necessitat de celebrar una reunió amb el Rector per acordar que a la UB no es produirà cap acomiadament, i per tant es fa necessari garantir immediatament la pròrroga dels contractes temporals i dels nomenaments d’interins que finalitzen abans de l’1 d’agost de 2013.

Des de la Junta i el Comitè continuarem proposant-vos les accions necessàries per aconseguir que les persones que actualment treballem a la UB tinguem la continuïtat que ens mereixem i que la UB necessita.

ÚLTIMA HORA: El Rector s’acaba de comprometre a celebrar la reunió sol•licitada pels membres de la Junta de PAS i el Comitè d’Empresa. En aquesta reunió, que tindrà lloc el dimecres 8 de maig, li plantejarem les exigències que han motivat el tancament, principalment la que fa referència al manteniment de la plantilla.