Finalitza sense acord el Conveni de les Cambres de Lleida per actualitzar les taules salarials per arribar als 900 euros d’SMI

Aquest migdia ha finalitzat sense acord la reunió de negociació del conveni de cambres de Lleida per actualitzar les taules salarials per arribar als 900 euros que estableix l’SMI, i se n’acorda l’arbitratge.

La reunió de la comissió del Conveni del Camp del passat dimecres, 19 de juny, entre UGT FICA de Catalunya, CCOO,  Unió de pagesos i JARC Coag i l’institut Agrícola Català de Sant Isidre va acabar també suspesa pel posicionament intransigent de la patronal davant l’actualització de taules a l’SMI.

UGT FICA de Catalunya no entén el posicionament de les patronals que, tot i reconèixer la fórmula per determinar la quantitat de l’SMI que ha d’aplicar-se tant a treballadors eventuals com temporers afectats pel conveni col·lectiu del sector agropecuari de Catalunya com pel conveni col·lectiu de recol·lecció, emmagatzematge, manipulació i venda de fruites i verdures de Lleida ha de ser la mateixa, la que fixa l’SMI en 900 euros, es nega a actualitzar les taules salarials si no s’accepta signar tot el conveni, el que suposa acceptar mesures que acaben amb drets socials com l’antiguitat. Aquesta mesura afectaria un total de 60.000 persones, entre temporers i fixes.

I encara menys entenem el posicionament de la patronal després que la Inspecció de Treball hagi donat la raó a la FICA UGT, dictaminant que la fórmula per determinar la quantitat de l’SMI que ha d’aplicar-se tant a eventuals com a temporers afectats pel conveni col·lectiu del sector agropecuari de Catalunya com pel conveni col·lectiu de recolecció, emmagatzematge, manipulació i venda de fruites i verdures de Lleida han de ser la mateixa, el que fixa l’SMI en 12.600 euros anuals.