Finalitza sense acord el període consultes de l’ERO presentat pel Grupo Castilla

negociaci laboralsEl període de consultes de l’expedient de regulació d’ocupació temporal presentat pel Grupo Castilla, dedicat al sector de la consultoria i amb seu a Riudoms (Tarragona), ha finalitzat sense acord. Els representants dels treballadors i les treballadores, assessorats per la UGT de Catalunya, han rebutjat les propostes plantejades per l’empresa per les següents raons:

• És abusiva una extinció de contractes de 18 mesos només per a 18 persones, deixant al marge de l’expedient a la resta de la plantilla (uns 110 treballadors) i fent molt difícil la seva futura incorporació a l’empresa.
  • Aquesta mesura no aturava l’acomiadament anunciat per als propers mesos de més companys i companyes.
  • La direcció de l’empresa va donar a conèixer a la pròpia memòria, abans del període de consultes, el nom de les persones afectades per l’extinció. Això condicionava tot el procés de la negociació, a més de no permetre conèixer els criteris que s’han seguit per determinar els treballadors afectats.
  • Ni a la memòria ni en tot el procés l’empresa ha presentat un pla de viabilitat per al futur de l’empresa i la continuïtat dels llocs de treball.

Aquests fets han impossibilitat arribar a un acord, malgrat les moltes propostes alternatives que s’han presentat a l’empresa. L’única via que deixa l’empresa als treballadors afectats és la denúncia davant dels tribunals perquè es respectin els seus drets.