Gallo acomiada onze treballadors del centre de Granollers, pràcticament els mateixos que va recol·locar després del tancament d’Esparraguera

pastaEl comitè d’empresa de Gallo anuncia mobilitzacions al mes de setembre per l’acomiadament d’onze treballadors i treballadores del centre de Granollers (Vallès Oriental).

L’empresa –primera marca de fabricants del sector de pasta alimentària al nostre país, amb una quota de mercat del 37% en pasta seca i del 15% en pasta fresca- té tres centres de treball a l’Estat: Granollers, Esparraguera (Baix Llobregat) i El Carpio (Còrdova). El centre d’Esparraguera es troba en procés de tancament. La sortida dels 64 treballadors es va regular amb un acord, de manera que el tancament s’efectua de manera progressiva en períodes de 90 dies, amb una indemnització de 37 dies per any treballat, i 17 recol·locacions (12 a Granollers i 5 a El Carpio).

Tanmateix, el passat 26 de juliol la direcció del centre de Granollers, de manera unilateral, va acomiadar onze treballadors: cinc amb una edat d’entre 60 i 61 anys i una indemnització de 50.000 euros, i sis treballadores amb una edat d’entre 52 i 58 anys i amb la indemnització mínima per acomiadament objectiu. Casualment, el nombre de persones acomiadades coincideix, pràcticament, amb el nombre de recol·locacions procedents d’Esparraguera. A més, tot i que la causa d’acomiadament ha estat la mateixa, la indemnització ha estat menor que la rebuda pels treballadors del centre del Baix Llobregat, especialment en el cas de les sis treballadores.

La secció sindical de la UGT considera que la manera de procedir de la direcció de l’empresa és perversa: s’està realitzant un ERO encobert, s’enfronta els treballadors dels dos centres, la manera de determinar els acomiadaments és discriminatòria -les afectades són majoritàriament dones amb molta antiguitat i entre els 52 i 58 anys- i ho fan durant el mes d’agost, quan el personal es troba de vacances.

El nostre sindicat ha interposat demandes per aquests acomiadaments i convocarà mobilitzacions al setembre.