Guanyem una sentència que reconeix el dret d’un treballador jubilat parcial de Nylstar a cobrar l’atur corresponent a l’Expedient de Regulació Temporal

nylstarA més, la sentència reconeix la legalitat de la possible acumulació del temps de treball de caràcter anual del treballador rellevat, situació que de vegades genera conflicte

El Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya ha guanyat una primera sentència que reconeix el dret d’un treballador jubilat parcial de Nylstar a rebre la prestació per desocupació corresponent a l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que va fer l’empresa d’agost a desembre de 2016.

El treballador va demandar el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), que li va  denegar la prestació d’atur corresponent als dies de suspensió argumentant que els seus dies efectius de treball eren anteriors a l’ERTO i que l’operari no hauria treballat durant l’afectació. Els treballadors jubilats parcials treballen un 15% de la jornada anual –la resta de la jornada la realitza un altre treballador amb contracte relleu-, havien acumulat tot el temps de treball i ja l’havien efectuat.

El Jutjat social número 31 de Barcelona en sentència ferma del 16 de març dóna la raó al treballador i a la UGT de Catalunya i reconeix el seu dret a la prestació per desocupació corresponent a la suspensió del seu contracte durant l’ERTO, condemnant al SEPE al seu abonament.

A més, la sentència reconeix la legalitat de la possible acumulació del temps de treball de caràcter anual del treballador rellevat, situació que de vegades genera conflicte a algunes empreses.

El nostre Gabinet Jurídic ha presentat quatre demandes més de treballadors jubilats parcials a Nylstar, que esperem seran igualment favorables, i en total hi ha nou treballadors afectats per aquesta situació discriminatòria a l’empresa de Blanes. També hem presentat diverses demandes per la mateixa causa durant el segon ERTO efectuat per Nylstar durant el desembre de 2016.