Guàrdia Urbana de l’Hospitalet s’abaixa els pantalons per denunciar la manca de seguretat

polilh
Les protestes continuaran divendres amb una “comitiva funerària” que sortirà del local de la Guàrdia Urbana a la plaça de l’Ajuntament

Els delegats sindicals de la UGT a la Guàrdia Urbana de l’Hospitalet de Llobregat han volgut mostrar avui el malestar que viuen els efectius d’aquest municipi des de fa sis anys per la manca de seguretat i la precarietat de les instal·lacions dels locals del cos.  L’acció d’aquest matí ha consistit en una baixada de pantalons, per demostrar com se senten: despullats i insegurs. La Guàrdia Urbana de l’Hospitalet està formada per 400 efectius.

Fa sis anys que el nostre sindicat denuncia a l’Ajuntament de l’Hospitalet les condicions indignes en què es troben els vestidors de la Guàrdia Urbana, situats al carrer Migdia, 5. Aquest soterrani no té ventilació ni llum natural. A més de patir males olors, amb l’arribada de la calor han de patir la presència d’escarabats. L’anterior de l’alcalde de l’Hospitalet, Celestino Corbacho, es va comprometre, en el seu moment, a solucionar els problemes del local. Però després de sis anys, i de canvi d’alcalde, no s’han produït ni reformes ni un canvi de local.

La situació de precarietat també afecta els sistemes de comunicació de la Guàrdia Urbana del municipi. Actualment, tant les emissores portàtils com les dels cotxes funcionen malament, el que suposa un greu perill per als agents.

Les protestes continuaran el proper divendres, 23 d’abril, amb una “comitiva funerària” que sortirà a les 12:30 del carrer Migdia fins a la plaça de l’Ajuntament.

Imatges de la protesta