Important seguiment de la Jornada de vaga a l’ensenyament

mani-ensenyamentMés de 150.000 persones s’han manifestat a Barcelona contra les retallades al sistema educatiu

La Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya fa una valoració molt positiva del seguiment de la jornada de vaga avui a l’ensenyament, ja que la pràctica totalitat dels centres s’han vist afectats.

El seguiment de la vaga per part dels treballadors i les treballadores de les escoles i instituts públics ha estat del 60%. S’ha de tenir en compte que uns 10.000 professors d’Infantil i Primària (un terç del total) estaven obligats a complir serveis mínims.

Hi ha hagut aturada acadèmica a totes les universitats i el seguiment dels diferents col·lectius de treballadors ha estat, de mitjana, del 50%.

El seguiment a l’escola concertada encara s’està comptabilitzant. Si bé el seguiment en aquest sector ha estat menor, a les escoles on s’ha fet vaga el seguiment ha estat de pràcticament tot el claustre.

Les escoles bressol han funcionat en serveis mínims.

Des del nostre sindicat valorem molt positivament la implicació de les famílies. La conscienciació de com les retallades afecten el sistema educatiu i la solidaritat amb els treballadors i les treballadores de l’ensenyament han fet que avui molts centres no tinguessin pràcticament alumnes.

Des de fa mesos professors, famílies i estudiants mantenen una mobilització permanent contra les retallades a l’ensenyament. Avui el malestar social ha estat molt evident, sobretot a la manifestació massiva pel centre de Barcelona, que ha aplegat més de 150.000 persones. Però el conflicte no acaba aquí, sinó que es mantindrà fins que el Govern de la Generalitat i el Govern central aturin la política d’atac als drets laborals dels treballadors i de desmantellament del sistema educatiu públic.