Imputat un directiu de l’empresa Bunge Ibérica en un cas de persecució sindical

DESPIDO DE 40 TRABAJADORES Y CIERREUn Jutjat d’Instrucció de Barcelona ha imputat, amb data 11 de novembre, un directiu de l’empresa Bunge Ibérica -responsable del departament Global Ethics and Compliance– per un presumpte delicte contra la llibertat sindical.

Al mes de juny, la UGT de Catalunya vam denunciar que l’empresa havia acomiadat un delegat del nostre sindicat per haver denunciat internament davant del responsable del codi ètic de la companyia que Bunge enganyava els seus clients, ja que els productes no complien els paràmetres de salubritat i qualitat acordats als contractes. En lloc de corregir els fets denunciats, la direcció va optar per acomiadar el treballador.

La UGT denuncia que aquest és un cas flagrant de persecució sindical i exigeix la nul·litat de l’acomiadament.

Bunge Ibérica és filial de la multinacional nordamericana líder en moltura de farina de soja per a alimentació animal (amb seus a Barcelona, Sant Just, Bilbao i Cartagena) i entre els seus clients es troben els principals fabricants de pinsos del país: Procasa, Nanta, Guissona, Esporc i Pinsos Figueres.