INDO anuncia 294 acomiadaments amb nocturnitat i traïdoria

INDO
La UGT de Catalunya adverteix que utilitzarà totes les fórmules legals i sindicals per a frenar els acomiadaments

La UGT de Catalunya utilitzarà totes les fórmules legals i sindicals per a frenar els acomiadaments anunciats per la direcció d’INDO. El nostre sindicat considera que l’empresa ha actuat amb “nocturnitat i traïdoria”, perquè des de divendres està comunicant a tots els treballadors afectats per l’Expedient de Regulació d’Ocupació, un per un, que seràn acomiadats.

A més, la direcció els fa saber que l’empresa no podrà pagar-los ni els 20 dies per any treballat. Aquests acomiadaments “verbals” han provocat un gran malestar a les plantilles, que tampoc confien en el pla de viabilitat que l’empresa pugui presentar, ja que Indo mai els ha complert. La companyia ha presentat 4 expedients de regulació en els últims 4 anys, el darrer d’ells l’any 2009. A més, encara deu el 50% de les indemnitzacions als treballadors afectats d’aquell ERO, un deute que ara ha inclòs al darrer concurs de creditors per intentar estalviar-se o reduir aquest pagament.

La companyia ha fet aquest anunci sense haver presentat encara cap pla de viabilitat, malgrat que el concurs de creditors el va presentar el mes de juliol.

A Catalunya és on més afectarà l’Expedient. Es volen acomiadar un total de 294 treballadors, gairebé la meitat de la plantilla actual a tot l’Estat, però la xifra podria ampliar-se a 15 persones més en funció d’un pacte que la multinacional té amb l’empresa Joya. 143 treballadors pertanyen a les indústrias d’Òptica (montures d’ulleres), ubicats en els centres de Tortosa, Vilobí del Penedès (magatzem), als outlets en La Roca del Vallès i de Madrid, i les Optifactories. També comprèn la xarxa de vendes, disseny i màrqueting.

Pel que fa a la resta de centres, també estan afectats 66 treballadors de tots els invells i departaments d’Indo internacional (St.Cugat del Vallès) i la Central de costos, inclosos 7 directors. D’altra banda, l’Expedient inclou 68 persones de la plantilla d’Indolens (fabricació de lents), el tancament del laboratori de València i la reducció de la plantilla del magatzem, així com els 11 treballadors d’un taller d’encàrrec de lents, situat a El Papiol. Finalment, també queden afectats 17 treballadors d’Indo Equipment (fabricació d’aparells per als òptics), a Palau de Plegamans.

Entre els treballadors acomiadats també hi ha 6 delegats sindicals de la UGT, tots ells ubicats al centre de St.Cugat del Vallès. Pel que fa a la resta de treballadors, lempresa ha anunciat una retallada salarial un 8% de mitjana per a tots ells.

Indo ha anunciat la venda de les fàbriques de Tailandia (lents) i Xina (montures).