Indústria es compromet a parlar amb el grup Fiat per evitar el tancament de Comesa

El Comitè d’Empresa s’ha reunit aquest matí amb els representants del Ministeri d’Indústria per demanar la seva implicació per salvar la planta de la Zona Franca

Aquest matí ha tingut lloc la reunió entre el Comitè d’Empresa de Comesa i representants del Ministeri d’Indústria a Madrid. Els representants dels treballadors han trasmès al director general d’Indústria, Jesús Candil, la preocupació de la plantilla després que la direcció de Comesa decidís tancar la planta de la Zona Franca, on treballen 277 persones.

Els treballadors no estan d’acord amb les raons que argumenta la direcció de Comesa per al tancament (causes econòmiques, de formació i d’adequació de la planta a nous projectes) i consideren que es tracta clarament d’una deslocalització, després d’haver rebut ajudes per part del govern central i de la Generalitat.

El director general d’Indústria s’ha compromès davant del Comitè d’Empresa a fer les gestions oportunes amb la direcció de la multinacional FIAT, al qual pertany Comesa, per trobar una solució al conflicte plantejat i evitar el tancament de la planta de la Zona Franca.

Des de la UGT de Catalunya no entenem la decisió de tancament, ja que no hi ha motius objectius de manca de competitivitat de la planta catalana. En canvi, considerem que en el fons hi ha una decisió política de certs països i multinacionals de centralitzar produccions sense tenir en compte els costos logístics, la productivitat i la flexibilitat, ja que això faria de Comesa una de les plantes més punteres del grup Fiat.

Per tant, des del nostre sindicat exigim als governs i als partits polítics que s’impliquin i apostin pel manteniment de la capacitat industrial de Comesa. No deixarem de denunciar els abusos de les multinacionals -no només amb Comesa, sinó amb el conjunt de la societat- que fan i desfan sense cap criteri social i destruint centenars de llocs de treball.

El Comitè d’Empresa ha convocat els treballadors a una assemblea el proper dilluns 15 de novembre per tal d’informar de la reunió mantinguda avui amb el Ministeri d’Indústria.