Informe ‘El treball en les plataformes digitals de repartiment’

La UGT ha presentat aquest matí a Barcelona l’informe ‘El treball en les plataformes digitals de repartiment’, elaborat pel servei d’Estudis de la UGT.

Aquest és l’enllaç a l’informe complet.

A Catalunya es calcula que més de 3.000 persones treballen en les plataformes digitals de repartiment, un model de negoci que es basa en l’explotació de les persones. Generen ocupació precària, abusiva, insegura i que posa en risc la salut d’aquestes persones, que s’hi dediquen molt sovint de manera involuntària. I, en aquest sentit, han trobat el seu caldo de cultiu en el despropòsit que la reforma laboral ha provocat en el nostre mercat de treball, que propicia aquest tipus de treballs desregulats que vulneren la legalitat laboral vigent en considerar com a autònoms els treballadors i treballadores que haurien de ser assalariats.

L’anàlisi efectuat en aquest estudi confirma que la part més desfavorable és el cost per a la societat que té aquest model: els treballadors perden fins a 25,8 milions d’euros a l’any i la Seguretat Social fins a 13,7 milions d’euros, xifres que també creixerien amb l’augment de l’ocupació en el sector.

Des de la UGT denunciem que l’ús indegut del contracte autònom permet que les plataformes digitals de repartiment s’estalviïn fins a 92 milions d’euros l’any en salaris i fins a 76 milions en cotitzacions a la Seguretat Social.

En aquest enllaç: un breu document amb les dades desglossades de Catalunya.