Informe “Els joves catalans, a la cua d’Europa”

amb-aigua-al-coll.jpg

En el marc de la campanya "Amb l’aigua al coll" i de la celebració de la cimera de ministres de Treball de la Unió Europea a Barcelona, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya han presentat aquest matí l’informe "Els joves catalans, a la cua d’Europa". Aquest document demostra la situació general dels joves catalans a nivell laboral, formatiu i emancipatori és cada cop més greu.

La taxa d’atur de joves d’entre 15 i 24 anys és del 43,8% a Espanya i de 37,6% a Catalunya, molt per damunt de la mitjana europea, situada en el 21,4%. Tanmateix, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya denuncia que l’índex de temporalitat dels joves espanyols d’entre 16 i 24 només és superat a tota  Europa per Polònia i Eslovènia. Aquestes dades són encara més esfereïdores si ens fixem en els col·lectius de 25 a 29 anys i de 30 a 54 anys, en els quals tenim el dubtós "honor" de ser els líders europeus en temporalitat laboral.

Amb aquestes condicions resulta difícil que els joves catalans i espanyols se sentin europeus. l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya reivindica que les polítiques dirigides als joves tant en l’àmbit laboral, com formatiu i d’habitatge han de ser prioritàries per poder erquiparar les condicions del nostre jovent amb l’europeu.