Inici de mobilitzacions dels treballadors i treballadores penitenciaris del CP Brians 1

UGTPRESONS denuncia les modificacions regimentals i l’actitud dictatorial i de menyspreu del director del centre, i convoca una concentració aquest dimecres, 9 de maig, a les 12:30 h, a les portes del centre penitenciari

Arran del forçat tancament de la presó Model de Barcelona, ara farà un any, el Centre Penitenciari de Brians-1 es va reconvertir, d’un dia per un altre, en un centre d’interns preventius, la direcció del qual va ser encomanada a un vell conegut en l’administració penitenciària pels seus tics despòtics vers els treballadors al seu càrrec i el seu afany de protagonisme.

Des del primer dia que va ocupar el càrrec, Josep Font va decidir portar a terme de manera unilateral un seguit de modificacions regimentals sense escoltar les opinions i suggeriments dels únics coneixedors de la realitat del centre, els professionals que desenvolupen les seves funcions.

Aquests canvis han passat des de modificar els horaris regimentals que regeixen el dia a dia d’un centre penitenciari, amb la conseqüent afectació que suposen pels interns, a tancar departaments i crear d’altres incomplint el propi Reglament Penitenciari, mesures que podrien arribar a provocar potencials situacions de risc.

Però també ha decidit implementar mesures organitzatives, sense tenir en compte el preceptiu tràmit de negociació prèvia amb els legals representants dels treballadors, que impliquen modificacions en les assignacions del servei de nombrosos treballadors i treballadores, així com publicar ordres que o menyspreen i posen en entredit la seva professionalitat o, directament, podrien ser il·legals.

Aquestes mesures, més enllà de significar millores, estan provocant gran malestar entre els interns i continus enfrontaments amb la plantilla del centre i per això els treballadors de Brians 1 han decidit endegar un seguit d’accions reivindicatives que s’iniciaran amb la concentració convocada el proper dimecres dia 9 de maig, a les 12:30 hores, a les portes del centre.

UGTPRESONS vol deixar clar que aquesta forma de fer política en matèria penitenciària, que cerca la notorietat personal en lloc de l’interès del sistema penitenciari, pot tenir efectes perillosíssims dels quals l’únic responsable serà l’actual director de Brians 1.