IPC Abril: UGT exigeix el manteniment del poder adquisitiu dels treballadors per revifar l’economia

euros

Dels 643 convenis signats fins el març de 2010, pràcticament la meitat no tenen prevista clàusula de revisió salarial

Els funcionaris rebran una doble retallada del seu poder adquisitiu: d’una banda, l’augment de l’IPC. De l’altra, la reducció salarial anunciada pel govern

La variació interanual de l’IPC del mes d’abril s’ha situat en l’1,7% a Catalunya i el 1,5% a Espanya. Pel que fa a la variació mensual, aquesta ha augmentat fins situar-se en el 1,1% tant a Catalunya com a Espanya.

El transport torna a ser el grup que més influeix en el augment de l’IPC interanual, ja que la seva taxa assoleix el 8,3% a Espanya i el 8,4% a Catalunya, 23 dècimes més que les registrades al febrer (5,8% a Espanya i el 6,1% a Catalunya). El principal responsable de l’augment de la taxa d’inflació continua sent l’evolució del preu dels carburants, ja que fa un any el barril del Brent costava al voltant dels 50 dòlars davant dels 82 dòlars de mitjana del que portem de maig aquest any. Torna a quedar palesa la dependència de la nostra economia davant l’evolució dels preus dels carburants i lubricants, per la qual cosa s’haurà d’estar alerta davant les futures pujades dels pròxims mesos.

Ara més que mai, la UGT de Catalunya reivindica la necessitat del manteniment del poder adquisitiu dels treballadors i les treballadores com a eina clau per a reactivar el consum. Cal recordar que ens trobem davant una crisi de consum i que només un major volum de consum pot comportar una major confiança, no només en els mercats financers, sinó també en la butxaca dels ciutadans i les ciutadanes.

Davant l’alça del nivell de preus prevista per a aquest any, la clàusula de revisió salarial esdevé peça clau de garantia que ha de reflectir-se en tots els convenis que es signin per garantir el manteniment de la capacitat adquisitiva de treballadors i treballadores. Dels 643 convenis signats fins el març de 2010, gairebé un 50% no tenen prevista clàusula de revisió salarial, la qual cosa implica que 193.000 treballadors i treballadores previsiblement veuran reduïda la seva capacitat adquisitiva.

També veuran reduïda la seva capacitat adquisitiva tots els treballadors i les treballadores de la funció pública que, a més de suportar l’increment de l’IPC, veuran reduïts el seus salaris si el govern endega les seves mesures de retall.