Ja has signat per l’habitatge digne?

pdf Dossier sobre la ILP 484,70 Kb

Ha començat el compte enrere! Des del passat 1 de maig, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya disposa de 120 dies per recollir un mínim de 50.000 signatures de suport per poder presentar al Parlament de Catalunya, en format d’iniciativa legislativa popular (ILP), una llei de mesures urgents per a l’habitatge.

Per recollir les signatures, l’Avalot ha posat en marxa la campanya “Per un habitatge digne, signa!”. Ja podeu signar a qualsevol de les 44 seus de la UGT de Catalunya, a més de les taules itinerants que l’Avalot instal·larà a tot Catalunya (amb especial incidència a l’Àrea Metropolitana de Barcelona), principalment a espais cèntrics i concorreguts de les principals ciutats, així com a universitats i d’altres llocs eminentment juvenils, i de manera puntual a esdeveniments culturals, socials i esportius. El sindicat també recollirà signatures al seu espai natural, les empreses, on el suport de les seccions sindicals és decisiu. Per a la presentació de la campanya i primer dia de recollida pública de signatures, l’Avalot va instal·lar 21 taules a tot Catalunya, que van permetre recollir 4.000 signatures!

fedataris_avalot1

La Llei de mesures urgents per a l'habitatge que l'Avalot vol proposar al Parlament es basa en tres eixos:

• Que el 65% del sòl que es qualifiqui per a ús residencial de nova implantació es reservi a habitatge de protecció pública.
  • Que d'aquest 65%, el 70% es reservi per a habitatge de protecció pública en règim de lloguer i el 30% en règim de compra.
  • Que la Generalitat destini una partida no inferior al 7% del seu pressupost a les polítiques públiques d'habitatge.

p1070780

Poden signar per donar el seu suport a l’Avalot totes les persones a partir de 16 anys empadronades a Catalunya o, en el cas dels estrangers, amb situació regularitzada. Estem segurs que moltes més de 50.000 persones ens donaran el seu suport, atès l’èxit dels primers dies de recollida de signatures i les dificultats que tenim la gent jove per emancipar-nos amb els preus desorbitats de l’habitatge.

Però, no podem distreure’ns! Hem de signar tots i totes i explicar aquesta iniciativa als nostres familiars, amics i companys de feina! Hem de fer que tothom a la nostra empresa signi! Hem d’aconseguir un gran suport i fer possible l’habitatge digne al nostre país!

taula_signatures

{moscomment}