Jornada d’acció europea 29 de febrer del 2012

European_Day_2_w

La Confederació Europea de Sindicats (CES) ha convocat una “jornada d’acció europea” per el 29 de febrer del 2012, que mostri el rebuig a les mesures d’austeritat promogudes per la UE i per a reclamar que “l’ocupació i la justícia social estiguin en el centre de les prioritats polítiques de la UE, a l’espera de la cimera europea dels dies 1 i 2 de març.

Aquesta jornada de lluita ha estat convocada a tots els països europeus sota el lema “Ja n’hi ha prou! Existeixen alternatives! Per  a l’ocupació i la justícia social”.

Durant la jornada d’acció europea es celebraran diferents actes arreu d’Europa que consisteixen bàsicament en concentracions i mobilitzacions, així com aturades durant la jornada laboral. L’acte central es durà a terme  a Brussel·les devant de l’edifici del Consell Europeu.

Els sindicats UGT de Catalunya i CCOO convocaran manifestacions en defensa de l’ocupació i els serveis públics, especialment de l’educació i la sanitat, així com contra la reforma laboral aprobada.

Amb aquestes mobilitzacions, el moviment sindical europeu vol mostrar la seva ferma oposició a les polítiques d’austeritat, ajustaments pressupostaris i retallades socials que s’estan impulsant en els darrers temp, i que no fan sino promoure la pobresa i la desigualtat social.