Jornada d’acció Europea contra el Pla de Governança i el Pacte Euro Plus

ETUC_2011_06_21_a

Els propers dies 22 i 23 de Juny es debatrà al Parlament Europeu el Pla de Governança econòmica i el Pacte de l’Euro i el 23 i 24 de Juny es discutirà al Consell de la Unió Europea.

Aquests pactes inclouen mesures que afecten de manera regressiva al salari, la seguretat social i l’estructura de la negociació col·lectiva, i són recomanacions per a tots els països de la zona Euro, més Romania, Polònia, Lituània, Letònia, Dinamarca i Bulgària.

La Confederació Europea de Sindicats ha convocat una jornada d’acció europea el 21 de juny a Luxemburg, per expressar el rebuig a les polítiques d’ajust pressupostari que contemplen aquests plans i que bàsicament promouen lligar salaris a productivitat sense tenir en compte la inflació, establir un control estricte a nivell constitucional del deute i de les despeses nacionals, pressionar sobre els salaris dels funcionaris i també sobre les pensions dels jubilats.

Europa viu un moment intens de mobilitzacions socials en protesta per les retallades de drets laborals i socials que estan impulsant els governs dels 27 països. Grècia, Portugal, però també l’estat espanyol amb el moviment del 15M, demostren que els treballadors estan reaccionant per salvaguardar els seus drets i el nostre estat del benestar.

A Barcelona, en coordinació amb les accions de la CES arreu del territori europeu, s’ha convocat una assemblea a les 16 hores a la Plaça del Rei i una manifestació -que compta amb el suport de la Plataforma Prou Retallades!- a les 18 hores. La manifestació anirà des de la seu de Foment del Treball (Via Laietana / Pl. Antonio Maura) fins al Parlament de Catalunya.

Manifest “Per una Europa social, Prou retallades!!”