Jornada de mobilitzacions sindicals contra les retallades socials a Europa.

Parlament_Europeu

Concentració dels sindicats europeus davant la seu de la Comissió Europea a Brussel·les per reclamar als governs que no cedeixin “als dictàmens dels especuladors i dels bancs”, i perquè posin fi a les “dràstiques mesures d’austeritat” amb les quals estan afrontant la crisi econòmica global.

El Secretari General de la Confederació Europea de Sindicats (CES), John Monks, ha denunciat que “els banquers continuen fent beneficis mentre que socialitzen les pèrdues”, i ha demanat als governs europeus que aturin les polítiques contra els assalariats, que deixin de retallar les ajudes socials, i que defineixin una política fiscal i financera comuna.

També ha insistit en que malgrat les dificultats econòmiques i la crisi del deute “no es necessari el desmantellament de la Europa social”. Els líders europeus “sí tenen elecció” i per això la Confederació Europea de Sindicats els demana que optin pel “camí del creixement i l’ocupació”, i no per la retallada de la despesa pública.

També ha exigit un pla de recuperació “eco-solidari” que creï ocupació de llarga durada i de qualitat.

L’acte celebrat a Brussel·les té per objectiu donar suport a les accions descentralitzades que han tingut lloc en diversos països de la UE per protestar per l’onada de retallades socials.

Entre d’altres, Grècia va celebrar una jornada de vaga general, la setena aquest any, que va paralitzat el transport públic i les escoles. A més a més, els hospitals funcionaven amb serveis mínims i no hi va haver radio ni televisió perquè els periodistes també van secundar la jornada. Per agreujar la situació, els diputats estaven reunits aquell mateix matí per aprovar un nou paquet de retallades que els permeti  accedir a l’ajuda financera europea.

Finalment, no hem d’oblidar tampoc les protestes de fa uns dies al Regne Unit per l’augment de les taxes universitàries, o les vagues a França per lluitar contra la reforma de les pensions.

A l’estat espanyol es comença a parlar de la necessitat de convocar una nova vaga general el proper mes de gener.